lunes, 9 de marzo de 2009

FUELGA 12 DE MARZU




CONTRA BOLONIA: TOES Y TOOS A LA FUELGA



Apocayá vienen faciéndose, a nivel européu, fuertes recortes nos derechos sociales, privatización de servicios públicos y precarización del mercáu llaboral. Nesti marcu atópase’l proyeutu de reforma universitaria nel estáu español, dientro del plan de Bolonia (o procesu de Converxencia Europea) a nivel européu. L’EEES (Espaciu Européu d’Educación Superior), que xurde nesti procesu, ta entamándose anguaño en toa Europa, y nel Estáu español, al traviés de la LOU y los estremaos Reales Decretos. Esta reforma introduz criterios a les clares elitistes y mercantilizadores na educación superior:


1) El sistema de graos y posgraos sustituirá a les titulaciones d’anguaño. Los graos, d’ente 3 y 4 años, tarán empobinaos a una formación profesional básica, de calter práuticu, p’apurrir a les empreses mano d’obra semi-cualificao. P’alquirir conocimientos especializaos sedrá mester facer un posgráu, que se camienta namás accesible al 30% de les y los titulaos y titulaes dau’l so coste eleváu.

2) Créase un sistema de créitos ECTS a nivel européu qu’equipara la xornada d’estudiante a una xornada llaboral de 8 hores diaries d’asistencia obligatoria, que fai imposible trabayar y estudiar al tiempu.

3) Espérase un cuartu añu de práutiques non pagaes n’empreses con créitos qu’habrán pagar les y los estudiantes.

4) Introdúzse’l conceutu d’Universidá-empresa y fomentaráse la competitividá ente universidaes de distintos niveles, afondando la desigualdá en cuenta de garantizar educación de calidá pa toes y toos.

5) Asoléyense les beques-empréstamu, pa financiar los estudios, en cuenta de les beques tradicionales.

6) L’ANECA sedrá l’axencia encargada d’evaluar les titulaciones, empobinándose por criterios mercantiles y de rentabilidá, pudiendo decidir la so desapaición si nun se-y viera la so “utilidá”, acordies coles sos desixencies.


Énte esta agresión, nel Alcuentru d’estudiantes de València (13 y 14 d’avientu), asamblées, asociaciones y coleutivos d’estudiantes de tol estáu convocaron una movilización pal 12 de marzu, reclamando una universidá pública, popular, que mire poles necesidaes de los y les estudiantes, los pueblos, les clases trabayadores y el bien común; non polos porgüeyos de les empreses. Fáise más necesario, agora más que nunca, salir a la cai nesta xornada de llucha estatal y defender lo que ye nuestro.

NON A BOLONIA: POR UNA UNIVERSIDÁ PÚBLICA Y POPULAR
12 de marzu: FUELGA Y MANIFESTACIÓN: 12h. Plaza d’España
(UVIÉU)


Asamblea d’Estudiantes contra l’EEES d´Asturies





CONTRA BOLONIA: TOD@S A LA HUELGA



Desde hace varios años vienen teniendo lugar a nivel europeo, fuertes recortes en derechos sociales, privatización de servicios públicos y precarización del mercado laboral. En este marco se encuadra el proyecto de reforma universitaria en el Estado español, dentro del plan de Bolonia (o proceso de Convergencia Europea) a nivel europeo. El EEES (Espacio Europeo de Educación Superior), surgido en este proceso, se está implementando actualmente en toda Europa, y en el Estado español mediante la LOU y distintos Reales Decretos. Esta reforma introduce criterios claramente elitistas y mercantilizadores en la educación superior:


1) El sistema de grados y posgrados sustituirá a las actuales titulaciones. Los grados, de entre 3 y 4 años, estarán orientados a una formación profesional básica, de tipo práctico, para proveer a las empresas de mano de obra semi-cualificada. Para adquirir conocimientos especializados será necesario cursar un posgrado que se espera sólo sea accesible al 30% de l@s titulad@s universitari@s dado su elevado coste.

2) Se crea un sistema de créditos ECTS a nivel europeo que equipara la jornada del estudiante a una jornada laboral de 8 horas diarias con asistencia obligatoria, que hace imposible compaginar trabajo y estudios.

3) Se prevé un cuarto año de prácticas no remuneradas en empresas, cuyos créditos habrán de pagar los estudiantes.

4) Se introduce el concepto de Universidad-empresa y se fomentará la competitividad entre universidades de distintos niveles, aumentando la desigualdad en lugar de garantizar educación de calidad para tod@s.

5) Se introducen las becas-préstamo para financiar los estudios, en lugar de las becas tradicionales.

6) La ANECA será la agencia encargada de evaluar las titulaciones guiándose por criterios mercantiles y de rentabilidad, pudiendo decidir su desaparición si no se ven satisfechas las exigencias de “utilidad”.


Frente a esta agresión, en el Encuentro de estudiantes de Valencia (13 y 14 de diciembre), asambleas, asociaciones y colectivos de estudiantes de todo el Estado, covocaron una movilización a nivel estatal para el 12 de marzo, reclamando una universidad pública, popular, orientada hacia las necesidades de la l@s estudiantes, los pueblos, las clases trabajadoras y el bien común; no hacia el interés de los empresarios. Se hace necesario ahora más que nunca salir a la calle en esta jornada de lucha estatal y defender lo que es nuestro.

NO A BOLONIA: POR UNA UNIVERSIDAD PÚBLICA Y POPULAR
12 de marzo HUELGA Y MANIFESTACIÓN: 12h. PLAZA DE ESPAÑA (UVIÉU-OVIEDO)

2 comentarios:

  1. Este comentario ha sido eliminado por el autor.

    ResponderEliminar
  2. Salud, compañeras. Soy asturiana, pero estudio en la U. de Alicante y formo parte de la Assemblea d'Estudiants de la UA.

    Sólo quería daros ánimo, porque la lucha es larga y muy difícil. Llevo ya un tiempo buscando a gente que se moviera en Asturias contra el EEES (creo que he movilizado a todos los amigos que estudian aún en la universidad) y me alegro de haberos encontrado por fin.

    Nos vemos en la Coordinadora de Burgos la semana que viene.

    ResponderEliminar