sábado, 14 de marzo de 2009

MOVILIZACIONES DEL 12 DE MARZU N'UVIÉU




El xueves 12 tuvo llugar n'Uviéu la fuelga y manifestación unitaries y estatales contra l'Espaciu Européu d'Educación Superior, entamada n'Asturies pola Asamblea d'Estudiantes contra l'EEES d'Asturies y sofitada polos sindicatos CCOO, CSI y SUATEA.


Les movilizaciones empecipiaron a primer hora, con piquetes informativos nos estremaos campus llamando a secundar la fuelga y a dir a la manifestación. yá cerca de la hora de la manifestación, programada pa les 12, grupos d'estudiantes salieron de tolos campus empobinaos pala Plaza d'España, llugar d'empiezu.



Na Plaza d'España axuntáronse cerca d'ochocientos estudiantes (della xente d'Enseñanza Media) con dalgunos profesores y con xente de los sindicatos. Ente bailles, cantares y glayíos de ¡Bolonia non!, ¡fuera les empreses de la universidá!, güei son beques... mañana hipoteques o ¿quién mos paga los posgraos?... la primer parada fue énte la Delegación de Gobiernu, onde se denunció la persecución policial al movimientu antibolonia, exemplificada na retención nel campus del Milán, dientro'l recintu universitariu, de seis compañeros de l'Asamblea la nuechi del martes, por facer pintaes y pegar carteles llamando a la movilización.

El recorríu siguió, col ambiente folixeru yá mentáu, pela cai Santa Susana pa virar pela cai Santa Cruz onde, a l'altura del Palaciu del Gobiernu Autonómicu, onde taben concentraos un garrapiellu de trabayaores. Saludu ente entrambos bloques al glayíu de obreros y estudiantes... ¡xuntos y p'alantre!. La manifestación empobinó pela cai Fruela, en direición a la Plaza de la Constitución, y d'ellí al rectoráu, onde acababa.


Nel rectoráu, mentantu delles/os compañeres/os acompañaos de dalgún profesor falaben col rector p'algamar d'él el compromisu de que s'entame un debate abiertu na Universidá sobre'l procesu de Bolonia, procediose a la llectura del manifiestu asoleyáu pa la manifestación, espublizáu más abaxo. Diose anuncia de la constitución d'asamblees en tolos campus pa siguir coles movilizaciones, convidándo a l'es/os estudiantes a asistir pa lluchar contra lo que se mos vien enriba.



P'acabar, dicir que les/os compañeres/os aconceyaos col rector Vicente Gotor llograron l'oxetivu de qu'esti accediera a la celebración d'un debate sobre l'EEES, y tamién la promesa de que la Universidá d'Uviéu nun va presentar denuncia contra los compañeros reteníos pola polecía esti martes.



Manifiestu contra'l Plan de Bolonia

Les/os estudiantes de la Universidá d’Uviéu, representaes/os na asamblea d’estudiantes contra Bolonia d´Asturies, manifiesten lo que sigui tocántenes al Procesu de Converxencia Europea no que cinca a la educación superior (Plan de Bolonia):

1) De mano, denunciamos la escasez d’información nesti tema y la farsa que supón falar de “converxencia europea”. Ye de duldar que se quiera afayar el nuestru sistema a dalgo más global cuando nun esiste d’ello una norma xurídica ellaborada con arreglu a un procedimientu; lo xurdío de la Declaración de Bolonia nun son otro que directrices apautaes por “espertos n’enseñanza”, aguiyaos estos por gurús neolliberales y por un informe de la Mesa Reonda de los Empresarios Europeos, grupu de presión nel que ta representáu un gran númberu de tresnacionales europées.

2) Alegamos que la construcción d’un Espaciu Europeo d’Educación Superior común nun ye l’envís primeru d’estes caberes reformes, igual que tampoco tienen la de poner arreglu a los problemes graves de la nuestra universidá. Dicimos esto basándomos nel fechu de que les reformes tan orientaes acordies coles demandes del mercáu y non en base a un analís aposentáu de cuáles son les necesidaes sociales y de cómo la universidad pue collaborar na so superación. Refugamos tamién que les reformes s’imponguen ensin cuntar col preste de profesores, investigaores y estudiantes. D’esta miente, y afitándomos en que cada universidá ye soberana, disponiendo d’una utonomía total p’amañar los planes d’estudios por desendolcar, pidimos la celebración na Universidá d’Uviéu d’un referéndum nel que la comunidá universitaria esprese la so postura no que cinca al Plan de Bolonia.


3) Queremos porriba de too manifestar la nuestra oposición a que tola actividá universitaria tea embobinada a mirar poles demandes del mercáu. Hemos remembrar que la obligación principal de l’actividá universitaria ye curiar de les desixencies teóriques de les disciplines. Dexigimos, poro, que se defenda y promocione un criteriu epistemolóxicu y académicu a la d’ellaborar los currículos correspondientes n’oposición a criterios mercantilistes. Oponémosnos al apoquecimientu y la compresión de conteníos específicos a cuatro años, y a la implantación d’un posgráu especializaor de preciu mayor que mire de solucionar les carencies formatives derivaes.


4) Empatando colo anterior, desiximos la disolución de l’ANECA, organismu creáu pa regular les titulaciones en base a criterios d’utilidá y funcionalidá económiques. Someter la calidá de los conteníos a la desixencia previa d’atender a demandes empresariales paezmos un atentáu grave contra l’actividá académica, polo que reclamamos una autonomía universitaria total a la d’esclariar la validez de les titulaciones, igual qu’esistía hasta’l momentu.


5) Tocántenes a la financiación, desiximos el caltenimientu y l’incrementu de les beques tradicionales y refugamos que’l modelu de beca-empréstamu se convierta nel prioritariu. Caltenemos, amás, que la ufierta pela cuenta de delles entidaes bancaries d’esti modelu d’empréstamos en nengún momentu ha entorgar la xestión universitaria nin influyir na ellaboración de conteníos docentes. Demandamos entós un modelu de financiación públicu dafechu qu’apée esta tendencia qu’empobina pa un modelu amestáu.

6) La imposición de masters supón una xuba descomanada de les tases de matrícula. A cuenta d’esto queda torgáu l'accesu al títulu universitariu clave p'acceder a la docencia o al mundu llaboral a grandes capes de la población.

7) Queremos defender tamién el derechu de los estudiantes matriculaos anguaño na universidá a finar los sos estudios nel mesmu sistema nel que los entamaron y colos mesmos servicios. Poro, desiximos la docencia y evaluación de les materies como ta apautao nos planes anteriores al empiezu d’estes reformes.

8) El plan nuevu impón la figura del estudiante a tiempu completu (de 36 a 40 horas semanales), estorbando al estudiante qu’hubiera trabajar y estudiar al tiempu. Desiximos, p’acabar, que s’apurran soluciones amañoses al alumnu que tenga qu’entemecer los sos estudios cola vida llaboral.


Por tolo dicho y de xeitu consecuente, espresamos la nuestra refuga énte’l llamáu “Plan de Bolonia” y la forma na que ta desendolcándose’l so enxertu na nuestra universidá. Conscientes de que lo que mos xugamos cola reforma presente ye’l futuru de la educación superior dientro de la sociedá y d’esta miente’l futuru de la sociedá meesma, roblamos esti manifiestu p’amosar la nuestra protesta y disconcordia.

Asamblea d’Estudiantes contra l’EEES d´Asturies






Manifiesto contra el Plan de Bolonia

Las/os estudiantes de la Universidad de Oviedo, representadas/os en la asamblea de estudiantes contra Bolonia de Asturies, manifiestan lo siguiente en relación con el Proceso de Convergencia Europea en materia de educación superior (Plan de Bolonia):


1) En primer lugar, denunciamos la escasez de información en este tema y la falacia que supone hablar de “convergencia europea”. Es dudoso que se quiera adaptar nuestro sistema a algo más global cuando no existe de ello una norma jurídica elaborada con arreglo a un procedimiento; lo salido de la Declaración de Bolonia no son más que directrices establecidas por “expertos en enseñanza”, incitados estos por gurús neoliberales y por un informe de la Mesa Redonda de los Empresarios Europeos, grupo de presión en el que está representado un gran número de transnacionales europeas.


2) Defendemos que no es la construcción de un Espacio Europeo de Educación Superior común el objetivo prioritario que las actuales reformas han perseguido, así como tampoco solucionar los graves problemas de nuestra universidad. Basamos esta convicción en el hecho de que las reformas se han orientando según la guía de qué demanda el mercado y no sobre la base de un detenido análisis de cuáles son las necesidades sociales y de cómo la universidad puede contribuir a su superación. Rechazamos, además, que las reformas se impongan sin contar con el visto bueno de profesores, investigadores y estudiantes. Demandamos, consecuentemente, la celebración de un referéndum en el cual la comunidad universitaria muestre su posicionamiento respecto del Plan de Bolonia. Demandamos, dado que toda universidad es soberana de sí misma, y dispone de total autonomía para configurar sus propios planes de estudio, la celebración de un referéndum a nivel de la Universidad de Oviedo, en el cual la comunidad universitaria muestre su posicionamiento respecto del Plan de Bolonia.


3) Queremos especialmente manifestar nuestra oposición a que se oriente toda la actividad universitaria sobre el principio de atender a las demandas del mercado. Debemos recordar que la principal obligación de la actividad universitaria es atender a las exigencias teóricas de las disciplinas. Exigimos, por tanto, que se defienda y promocione un criterio epistemológico y académico a la hora de elaborar los currículos correspondientes en oposición a criterios mercantilistas. Nos oponemos a la reducción y compresión de contenidos específicos a cuatro años, y a la implantación de un posgrado especializador de mayor precio que trate de solucionar las carencias formativas derivadas.


4) Al hilo de lo anterior, exigimos la disolución de la ANECA, organismo creado para regular las titulaciones en función de criterios de utilidad y funcionalidad económicas. Subordinar la calidad de los contenidos a la exigencia previa de atender a demandas empresariales nos parece un grave atentado contra la actividad académica, por lo que reclamamos la total autonomía universitaria a la hora de dilucidar la validez de las titulaciones, tal y como existía hasta ahora.

5) Respecto de la financiación, exigimos el mantenimiento y aumento de las becas tradicionales y rechazamos que el modelo de beca-préstamo se convierta en prioritario. Mantenemos, además, que la oferta por parte de ciertas entidades bancarias de este modelo de préstamos no debe en ningún momento interferir en la gestión universitaria ni influir en la elaboración de contenidos docentes. Demandamos, pues, un modelo de financiación totalmente público que abandone la actual tendencia hacia un modelo mixto.


6) La imposición de masters supone un incremento brutal de las tasas de matrícula. Debido a esto queda impedido el acceso al título universitario clave para acceder a la docencia o al mundo laboral a grandes capas de la población.


7) Queremos defender también el derecho de los estudiantes actualmente matriculados en la universidad a terminar sus estudios en el mismo sistema en que los comenzaron y con los mismos servicios. Así pues, exigimos la docencia y evaluación de las materias tal y como se establecen en los planes anteriores al comienzo de estas reformas.


8) El nuevo plan impone la figura del estudiante a tiempo completo (de 36 a 40 horas semanales), dificultando la compatibilidad de trabajo y estudios para el estudiante que deba combinarlos. Exigimos, finalmente, que se aporten soluciones satisfactorias al alumno que tenga que combinar sus estudios con la vida laboral.


Por todo lo dicho y en consecuencia, expresamos nuestro rechazo ante el llamado “Plan de Bolonia” y la forma en que se está llevando a cabo su implantación. Siendo conscientes de que lo que está en juego con la presente reforma es el futuro de la educación superior en el seno de la sociedad y por ende el futuro de la sociedad misma, firmamos el presente manifiesto para mostrar nuestra protesta y disensión.


Asamblea de Estudiantes contra el EEES d´Asturies

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